Seoul Hotel School - www.hoteluniversity.com















HOME > AHLEI 세미나교육과정 > 교육 과정 세부 내용             

         AHLEI 호텔직원직무 및 서비스교육과정
     
 

 교육 과정 안내교육 과정 세부 일정교육 과정 세부 내용

 
     
  교육 과정 세부 내용  
   1. Building High-Performance Team (정신 교육)  
 

I. Key Factors for Success in Hotel Management
II. Motivation
III. Ownership
IV. Teamwork
V. Empowerment
VI. Visionary Leadership
VII. Building High- Energy Teams
VIII. Hospitality Communication
 
     
  2. Professional Hotelier (직무 교육)  
 

I. Rooms Sales
II. F&B Sales
III. Solving Guest Complaints
IV. Front Office Operation
V. Housekeeping Management
VI. Reservations
VII. Banquet Management and Service
VIII. Telephone Skill
 
     
 

 
  3. The Spirit of Hospitality (서비스 교육) - 1) The Spirit of Hospitality  
 

I. Meet or Exceed Guest Expectations
II. Delivering Quality Guest Service
III. Handling Guest Complaints
IV. Improving Service Quality
V. Delivering Superior Service
VI. Guest Service Professionalism
VII. Moment of Truth
VIII. Invest in Yourself
 
     
  3. The Spirit of Hospitality (서비스 교육) - 2) Superior Service  
 
I. Knowledge(업무지식)
II. Competence(업무수행능력)
III. Pride(업무에 대한 자부심)
IV. Appearance(외모, 태도)
V. Courtesy(고객 존중 마음가짐)
VI .Extra Effort(고객의 기대를 능가하는 추가 노력)
 
     
 

 
  3. The Spirit of Hospitality (서비스 교육) - 3) Solving Guest Problems  
 

I. Complaints as Opportunities
II. Types of Guest Complaints
III. Handling Guest Complaints
IV. Calming Irate Guests
V. Guidelines for Handling Complaints
 
     
  3. The Spirit of Hospitality (서비스 교육) - 4) Moment of Truth  
 

I. MOT 개념
II. MOT와 SAS항공
III. MOT 법칙
IV. MOT와 호텔 고객 만족
V. 불만 고객 사례
VI. 불만 고객 관리
 
     
 

 
  4. Hospitality Sanitation (위생 및 식품안전 교육) - Food Protection Management  
 

I. 식품안전
II. 식품관리 및 취급
III. 식품구매와 접수
IV. 식품저장
V. 위생적인 조리
VI. 주방 및 시설관리
VII. 방충시설
VIII. 개인위생
IV. 위생법규 및 규제
 
     
  5. 인사조직관리 및 리더쉽  
 

I. 비전 설정
II. 비전 공유 및 임파워먼트
III. 조직 리더쉽 개발
IV. 동기 부여
V. 주인 의식
VI. 조직 혁신 및 재설계
VII. 비전을 향한 구성원의 역할
 
     
 

 
  6. 자기 개발  
 

I. 새로운 자아 발견
II. 우호적 인관 관계
III. 열정 개발
IV. 설득력 개발
V. 자신감 증진
VI. 계획수립과 실천
VII. 조직역량 강화
VIII. 비전 설정